המלצות בטיחות לנהגי מוניות

בני גבריאל

נהג נוהג במונית ביום גשום

המלצות בטיחות לנהגי מוניות

כיצד ניתן למנוע מקרים לא נעימים של אגרסיביות, אלימות, ומקרי שוד? אין חוקים ברורים ובטוחים ב- 100% למניעת אלימות ומקרים יוצאי דופן של שוד, אך ניתן להפחית את הסיכוי עם הישמע להוראות והמלצות.

עבודה כנהג מונית כיום כוללת סיכונים רבים ואף חמורים, ולצערינו נהגי מוניות רבים חווים סוגים של תקיפה אלימה וגם מקרים קיצונים של שוד וגניבה.
עבודה עם ציבור רחב מאוד של אנשים מידי יום כנהג מונית יכולה להיות מעניינת מאוד אך גם עבודה מסוכנת – נהגי מוניות חווים תקיפה, שוד וצורות אלימות אחרות מדי יום.
כדי להישאר בטוחים בעבודה קיימות כמה המלצות המסבירות בעיקר כיצד להתקשר בצורה הטובה ביותר עם אנשים במצבים שונים. אלימות במקום העבודה היא הדאגה העיקרית בענף הבטיחות והבריאות, ובטיחות נהגי המוניות היא בהחלט בתחום זה.
קיימות כמה אסטרטגיות מומלצות לנהגי מוניות כדי למנוע או להפחית את הסבירות לאלימות במהלך משמרת. אתה יכול להפחית את הסיכון – כך.

שלט טקסי באנגלית על גג של מונית
שלט מואר TAXI במונית

רְאוּת המונית

ראות טובה יותר למונית שלך יכולה לעזור להפחית את הסיכון לאלימות. שמור על המונית באזורים מוארים וגלויים היטב. שמור על ראות טובה דרך החלונות, אל תרכיב או תדביק חלונות כהים עד כדי כך שלא יהיה ניתן לראות. שמור על חלונות נקיים וללא מדבקות, שלטים, או פרסום כזה או אחר שלא נחוץ.

טיפול בכסף מזומן במונית

ככל שיש לך פחות מזומנים במונית שלך, כך הסיכוי לאלימות או לשוד פוחת. צמצם את כמות המזומנים שבהישג יד על ידי ביצוע הפקדות בתדירות האפשרית. במידת האפשר, השתמש במערכות ללא מזומן כגון: כרטיסי אשראי, BIT, Paybox, PayPal, כדי להגביל את כמות המזומנים העומדים לרשותך. ניתן להוסיף שילוט המודיע שהנהגים מחזיקים כמות מוגבלת מאוד של מזומן.

תפעול המונית

ניתן להשתמש באמצעי בטיחות הנפוצים כיום כמעט בכל המוניות. לדוגמא, התקן ותחזק מצלמות אבטחה ופרסם מדבקות המראות שהמונית כוללת מצלמות על חלונות הנוסעים או הדלתות. התקן והשתמש באזעקה שקטה. השתמש במכשירי מעקב אישיים ורכבים, כגון מערכות מיקום גלובליות ג'י פי אס (GPS), כך שניתן יהיה לאתר אותך אם אתה זקוק לעזרה. בידקו את המערכות באופן קבוע, ותרגלו את מערכות תקשורת החירום עם נהגים אחרים.

צילום של מונה כסף במונית
מונה כסף
התמודדות עם לקוחות במונית

בעוד שחלק מהלקוחות שעולים למונית עשויים להיות תוקפניים או להשתמש בשפה פרובוקטיבית, עדיף שלא לענות ולא להתייחס במידת האפשר. מומלץ לעבור הדרכות לנהגי מונית ולקרוא מידע מועיל על התמודדות עם נוסעים בעייתים, עם הניסיון כנהג מונית אתה צריך לדעת כיצד לזהות ולהימנע או להרגיע מצבים שעלולים להיות לא נעימים ואף אלימים.

כמה טיפים פשוטים לביצוע:

• אל תרדוף אחרי אנשים שהולכים או בורחים ממתן תשלום.
• אל תתנגד לשוד.
• תן לשודדים את מבוקשם.
• אל תעלה נוסעים מבולבלים שאינם בטוחים לאן הם רוצים לנסוע.

הודע מיד לתחנת המוניות או לנהגים אחרים:

• בעת איסוף נוסע או נוסע חשוד.
• אם הנוסע מחליף יעד ברגע שהוא במונית.
• אם נהיגה לאזורים מסוימים מרגישה שהיא לא בטוחה.

שוב לצערינו מקצוע נהיגת המוניות רואה שיעור גבוה של אלימות במקום העבודה. מטרתן של המלצות אלו הם להפחית סיכונים ולשמור על נהגי מוניות מפני תקיפה, שוד ואלימות.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email